Home/Veel gestelde vragen
Veel gestelde vragen2020-04-08T09:33:05+02:00

VEEL GESTELDE VRAGEN

Algemene vragen

Waarom een schoorsteenkap?2020-05-01T22:01:47+02:00

Praktisch gezien voorkomen schoorsteenkappen het inslaan van veel regen en wind. Dit is niet alleen beter voor het kanaal, maar is ook beter voor uw schoorsteen. Doordat het inwateren en het mogelijk kapotvriezen van steen in de winter wordt voorkomen heeft u gegarandeerd meer plezier van uw open haard of kachel. Een schoorsteenkap is ook om de “trek” in de schoorsteen te vergroten (waardoor bijvoorbeeld de open haard beter brandt). Het bouwen van vogelnesten in het kanaal wordt voorkomen en de uitstoot van vonken wordt verminderd bij een schoorsteenkanaal van een open haard en/of houtkachel.

Schoorsteenbrand en nu?2020-05-01T22:03:11+02:00

NIET met water !!

Als de brand al is ontstaan kan die onder controle worden gebracht door zand of zout op het vuur te strooien. Sluit de luchttoevoer van de kachel of open haard. Blussen met water is geen alternatief. De schoorsteen zal dan scheuren of zelfs ontploffen. De reden hiervan is dat 1 liter water wordt omgezet in 1700 liter stoom en die kan de schoorsteen niet snel genoeg afvoeren. Daarom moet altijd de brandweer worden gebeld. Die kan tevens vanaf het dak een voorlopige inspectie uitvoeren en met de ramoneur de schoorsteen blussen/ragen.

Kan ik zien of ik goed stook?
2020-03-09T14:43:00+01:00

Ja. Let op de kleur van de rook die uit uw schoorsteen komt. Donkere rook betekent een onvolledig verbrandingsproces. Dit komt door een slecht trekkende schoorsteen, te weinig luchttoevoer of te natte of voor het toestel ongeschikte brandstof. Witte of kleurloze rook betekent dat het verbrandingsproces goed verloopt. Als het vuur goed brandt, zijn de vlammen helder geel en gelijkmatig. Een oranje, instabiel flakkerende vlam duidt op onvolledige verbranding.

Verkoop vragen

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terug stuur?2020-05-01T21:38:36+02:00

Als u uw product binnen 14 dagen terugstuurt en geen nieuw exemplaar wenst te ontvangen, kunt u er voor kiezen het aankoopbedrag terug te vragen. Het bedrag wordt dan na ontvangst van uw retourzending overgemaakt op uw rekening.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?2020-05-01T21:40:14+02:00

Alle producten die zichtbaar zijn in onze webshop zijn gekoppeld aan het voorraadsysteem van ons distributiecentrum en zijn voorradig tenzij anders aangegeven. Het kan uiteraard wel voorkomen dat je een product zoekt en niet kan vinden in onze webshop. Is dit het geval? Neem dan even contact op met onze klantenservice. Wij laten je dan weten wanneer een bepaald product weer op voorraad is.

Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze volgen?2020-05-01T21:50:07+02:00

De Track and Trace service van Transmission, zorgt ervoor dat u uw bestelling eenvoudig kan volgen. Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met daarin een code. Deze code voert u in op www.trans-mission.nl bij Track & Trace. Vervolgens ziet u de actuele status van het verzonden pakket.

Bij PostNL op www.postnl.nl . Zodra uw bestelling verzonden is, ontvangt u een e-mail met daarin een code. Deze code voert u in onder het kopje “Volg uw Pakket” Vervolgens ziet u de actuele status van het verzonden pakket.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?2020-05-01T21:51:10+02:00

Als u uw bestelling wilt wijzigen, is dit mogelijk tot het pakket verzonden is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, wij helpen u graag verder!

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?2020-05-01T21:52:00+02:00

Alle bestellingen worden geleverd door Trans-mission BV of PostNL.

Hoe kan ik mijn producten terugsturen?2020-05-01T21:53:57+02:00

Bij Firemaster kunt u een artikel ruilen of retourneren binnen 14 dagen na aankoop. Het is van belang dat de producten die u ruilt of retourneert compleet zijn en in de oorspronkelijke verpakking zitten (zo ver dit mogelijk is). U kunt de producten per post retourneren. De portokosten voor de verzending van een retourbestelling zijn voor eigen rekening. Neem in elk geval contact op met onze klantenservice voor de retourprocedure.

Product beschadigd, of niet compleet?  Is het product beschadigd of niet compleet, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. In overleg met u, regelt de klantenservice dat u gratis een nieuw, onbeschadigd en compleet exemplaar thuis gestuurd krijgt.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?2020-05-01T21:54:55+02:00

U kunt bij ons betalen op de volgende manieren:

  1. i-Deal
  2. PayPal
  3. Credit Card
  4. Apple Pay
  5. op factuur (alleen voor de groothandel)
  6. Mister Cash (alleen voor Belgie)
Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?2020-05-01T21:56:41+02:00

Bij Firemaster is de gemiddelde levertijd 2-3 werkdagen.  In het weekend wordt er niet geleverd. Houdt er dus rekening mee dat u, wanneer u uw bestelling op woensdag of donderdag plaatst, deze misschien na het weekend wordt geleverd. Het kan natuurlijk voorkomen dat door externe factoren uw bestelling een dag later bezorgd wordt. U ontvangt dan een e-mail dat de levertijd wordt overschreden. Natuurlijk doen wij er alles aan om onze levertijd zo kort mogelijk te houden.

Meer Info?

U kunt ons altijd vrijblijvend bellen en informatie vragen.

24/7 mailen naar info@firemaster.nl

bellen naar 0251 – 249340

Meer Info?