Cart:

0 item(s) - € 0,00
Er zitten geen artikelen in uw winkelwagen.

0

Veelgestelde vragen

Algemene vragen

Kan ik zien of ik goed stook?


Ja. Let op de kleur van de rook die uit uw schoorsteen komt. Donkere rook betekent een onvolledig verbrandingsproces. Dit komt door een slecht trekkende schoorsteen, te weinig luchttoevoer of te natte of voor het toestel ongeschikte brandstof. Witte of kleurloze rook betekent dat het verbrandingsproces goed verloopt. Als het vuur goed brandt, zijn de vlammen helder geel en gelijkmatig. Een oranje, instabiel flakkerende vlam duidt op onvolledige verbranding. 

Waarom een schoorsteenkap?

Praktisch gezien voorkomen schoorsteenkappen het inslaan van de meeste regen en wind. Dit is niet alleen beter voor het kanaal, maar is ook een behoud voor uw schoorsteen. Doordat het inwateren en het mogelijk kapotvriezen van steen in de winter wordt voorkomen heeft u garandeert meer plezier van uw open haard of kachel.Om de "trek" in de schoorsteen te vergroten (waardoor bijvoorbeeld de open haard beter brandt).Om het bouwen van vogelnesten in het kanaal te voorkomen en om uitstoot van vonken te vermijden bij een schoorsteenkanaal van een open haard.

Schoorsteenbrand en nu ?

NIET met water !!

Als de brand al is ontstaan kan die onder controle worden gebracht door zand of zout op het vuur te strooien. Sluit de luchttoevoer van de kachel of openhaard. Blussen met water is geen alternatief, de schoorsteen zal dan scheuren of zelfs ontploffen. De reden hiervan is dat 1 liter water wordt omgezet in 1700 liter stoom en die kan de schoorsteen niet snel genoeg afvoeren. Daarom moet altijd de brandweer worden gebeld. Die kan tevens vanaf het dak een voorlopige inspectie uitvoeren en met de ramoneur de schoorsteen blussen/ragen.

 

Verkoop vragen

Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?

Bij Firemaster is de gemiddelde levertijd 2-3 werkdagen.  In het weekend wordt er niet geleverd. Houdt er dus rekening mee dat je, wanneer je je bestelling op woensdag of donderdag plaatst, deze misschien na het weekend wordt geleverd. Het kan natuurlijk voorkomen dat door externe factoren, je bestelling een dag later bezrgd wordt. Je ontvangt dan een e-mail dat de levertijd wordt overschreden. Natuurlijk, doen we er alles aan om onze levertijd zo goed mogelijk te handhaven.

Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Je kunt bij ons betalen op de volgende manieren:

Via iDEAL, PayPal, Creditcard of  AfterPay. Meer info over AfterPay ? klik hier

Hoe kan ik mijn producten terugsturen?

Bij Firemaster kun je een artikel ruilen of retourneren binnen 14 dagen na je aankoop. Het is van belang dat de producten die je ruilt of retourneert compleet zijn en in de oorspronkelijke verpakking zitten (zo ver dit mogelijk is). Je kunt je producten per post retourneren. De portokosten voor de verzending van een retourbestelling zijn voor eigen rekening. Neem in elk geval contact op met onze klantenservice voor de retourprocedure. 

Product beschadigd, of niet compleet?  Is het product beschadigd of niet compleet, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. In overleg met jou regelt de klantenservice dat je gratis een nieuw, onbeschadigd en compleet exemplaar thuisgestuurd krijgt.

Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

Alle bestellingen worden geleverd via Transmission BV of PostNL.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Als je jouw bestelling wilt wijzigen, is dit mogelijk tot je pakket verzonden is. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice, wij helpen je graag verder! 

Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze volgen?

De Track and Trace service van Transmission, zorgt ervoor dat jij je bestelling eenvoudig kan volgen. Zodra je bestelling verzonden is, ontvang je een e-mail met daarin een code, deze code voer je in op www.trans-mission.nl bij Track & Trace. Vervolgens zie je de actuele status van je verzonden pakket!

Bij PostNL op www.postnl.nl onder het kopje “Volg uw Pakket”.

Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

Alle producten die zichtbaar zijn in onze webshop zijn gekoppeld aan het voorraadsysteem van ons distributiecentrum en voorradig tenzij anders aangegeven. Het kan uiteraard wel voorkomen dat je een product zoekt en niet kan vinden in onze webshop. Is dit het geval? Neem dan even contact op met onze klantenservice, wij laten je dan weten wanneer een bepaald product weer op voorraad is. 

Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terug stuur?

Als je je product binnen 14 dagen terugstuurt en geen nieuw exemplaar wilt hebben, kun je er voor kiezen het aankoopbedrag terug te vragen. Het bedrag wordt dan na ontvangst van je bestelling overgemaakt op je rekening. 

Wilt u iets bij ons afhalen ? Bel voor de zekerheid even van tevoren ! Zo staat u niet voor een dichte deur.  Tel. 06 - 112 11 999
© 2015 Firemaster. Alle rechten voorbehouden. | Realisatie: GET WEB